Jean Bergerac

Mitt namn är Jean Bergerac och jag har precis fyllt 48 år. Jag är född i Rom men flyttade som 14 åring till Paris där jag hittade den vackra Michelle Dupont. Vi blev kära direkt och är nu gifta. Vi har fått två underbara barn Anelka och Antoine. Livet är underbart just nu, jag och min familj är väldigt lyckliga.  

Jag jobbar som soldat på forten Bastiljen som liggen en bit utanför Paris. På Bastiljen är vi 80 så kallade ”äldre” soldater och 30 schweiziska soldater. Jag börjar komma upp i åren och funderar att sluta snart.

Min fru Michelle jobbar som advokat. Det är ju en ganska stor skillnad mellan vad män och kvinnor tjänar. Men Michelle som jobbar som Advokat får bra betalt. Men jag är gladast över att vi får tillräckligt med mat varje dag och vi har tak över huvudet. Sen hoppas jag att när jag blir sisådär 55 skulle jag vilja flytta hem till Italien och träffa mina gamla vänner.

Kommentera

