Christian Bongret

Mitt namn är Christian Bongret. Jag är en svärdsmakare på 14 år som jobbar med att slipa svärden. 10 svärd om dagen slipar jag. Om jag inte gör det så får jag bestraffning, jag är ständigt rädd för att göra fel. Jag är trött hela tiden och jag är mycket glad när jag kommer hem och får sova. Min lön är mycket låg och jag jobbar bra för att jag inte ska få stryk. Jag har en dröm om att bli som han som äger fabriken och butiken som säljer svärden. Tänk så mycket pengar han tjänar varje dag. Han måste vara mycket rik! Tänker mig hur mycket saker han kan köpa för sin förmögenhet.

Jag flyttade från min pappa när jag var 10 för att börja jobba och tjäna pengar för att överleva. På fyra år har jag inte träffat min pappa och jag skulle gärna vilja träffa honom. Jag tänker på honom mycket! Efter jobbet är jag mycket trött och orkar inte leka med mina kompisar. Jag jobbar minst 12 timmar om dagen alla dagar i veckan.

Kommentera

